TA LØSNINGEN I BRUK

Hva trenger jeg for å bruke AxiaFrakt?
Er det vanskelig å installere og ta i bruk AxiaFrakt?
Jeg ønsker å bli kunde, hva gjør jeg?
Hva trenger jeg for å bruke AxiaFrakt?

Før du kan ta i bruk AxiaFrakt, må du gjøre en bestilling. Legg inn bestillingen under ”registrer / bestill”. Du vil også trenge en etikettskriver som kan skrive etiketter i format 102 * 192 mm (standard transportetikett). Skriver kan du kjøpe fra oss om du ikke har en fra før.

Er det vanskelig å installere og ta i bruk AxiaFrakt?

Nei, det er svært enkelt å installere og komme i gang med AxiaFrakt. Vår brukerveiledning gir en god innføring i hvilke muligheter programmet har, og hvordan du tar det i bruk. Vi tilbyr også hjelp til installasjon eller opplæring via telefon og fjernhjelp. Da kobler vi oss til din datamaskin fjernstyrer mus og tastatur mens vi begge kan se det samme skjermbildet. Opplæring og installasjonshjelp er gratis.

Jeg ønsker å bli kunde, hva gjør jeg?

Vi setter alltid pris på nye kunder, og vil gjøre vårt ytterste for å yte deg best mulig service. For å registrere deg som ny kunde av AxiaFrakt, velger du ”Bestill AxiaFrakt” i menyen. Du vil bli bedt om å fylle ut hvilken versjon og tilleggsprodukter du ønsker, firmainformasjon, og om du ønsker merkelappskriver og etiketter i tillegg. Når din registrering er ferdig, vil vi sette opp en database og gjøre nødvendig oppsett.

Du vil i løpet av 1-2 arbeidsdager motta en e-post til din registrerte adresse med nødvendig informasjon for å starte opp. Programmet kan når som helst lastes ned under ”last ned”. Enkelte transportører trenger lenger tid på å gjøre klart for mottak av data. Disse vil aktiveres i ditt program så snart de er klare. Det er ingen installasjonsgebyr, og vi hjelper deg gjerne via telefon og fjernstyring for å gjøre installasjonen så rask og smertefri som mulig.

ETIKETTER OG REKVISITA

Etikettene kommer ut «på tvers», og bare halve er synlig.
Kan jeg bestille rekvisita fra dere?
Det er feil på avsendernavn / -adresse på etikettene mine
Etikettene kommer ut «på tvers», og bare halve er synlig.

Sjekk at du ikke har huket av for «etikettutskrift på laserskriver» ved utskrift av etiketter.

Kan jeg bestille rekvisita fra dere?

Det kan du.
Trykk på “Rekvisita”i menyen øverst, så kommer du til vår webshop.

Det er feil på avsendernavn / -adresse på etikettene mine

Navn, adresse og annen informasjon relatert til avsender kan endres av kunden selv.

Gå til:
Vedlikehold –> Avsender i AxiaFrakt.
Marker avsenderen du vil endre.
Trykk [ENDRE]
Utfør endringene du ønsker.
Trykk [LAGRE]

MULIGHETER

Vi har et omfattende kunderegister, kan det importeres til AxiaFrakt?
Kan jeg sende på vegne av flere firma?
Hva mener dere med avsendere?
Kan AxiaFrakt lese ordre ut av mitt ordresystem?
Kan jeg beregne hva transporten koster?
Hva gjør jeg hvis jeg skal flytte programmet eller bytte pc?
Hva skjer hvis jeg går utover antallet sendinger, avsendere eller transportører som det er betalt for?
Kan mottaker varsles om at en sending er på vei?
Kan jeg søke i tidligere sendinger?
Hva er fjernhjelp?
Vi har et omfattende kunderegister, kan det importeres til AxiaFrakt?

Ja, AxiaFrakt har gode muligheter for import av kunderegister. Du kan enten importere kunderegisteret selv, eller sende det til oss, så tar vi oss av importen direkte inn i din database.

Kan jeg sende på vegne av flere firma?

Ja, du kan sende på vegne av et ubegrenset antall firma. Disse kan også befinne seg på forskjellige fysiske lokasjoner.

Hva mener dere med avsendere?

Siden AxiaFrakt bygger på sentrale databaser, kan det brukes på enhver pc med internettilgang, uavhengig av fysisk lokasjon og nettverk den er koblet til. Med flere avsender, har du mulighet for å bruke samme klient / database på flere lokasjoner, eller hvis samme lokasjon sender varer for flere avdelinger. Det er ikke nødvendig å tegne ekstra lisens for hver avdeling som skal bruke programmet.

Kan AxiaFrakt lese ordre ut av mitt ordresystem?

AxiaFrakt innholder mulighet for ordreintegrasjon via filutveksling. Dette betyr at ordresystemet må legge ut en fil som inneholder én eller flere ordre. Denne vil leses inn i AxiaFrakt, enten manuelt eller automatisk. Dersom ordren er ferdig fra ordresystemet, kan etiketter skrives ut automatisk.

Kan jeg beregne hva transporten koster?

De fleste transportører har mulighet for prisberegning. Så fremt vekt og/eller volum er korrekt registrert, vil AxiaFrakt gi deg riktig pris basert på din rabatt hos transportøren.

Hva gjør jeg hvis jeg skal flytte programmet eller bytte pc?

Alle data som kunderegister, oppsett mot transportørene og tidligere fraktbrev er lagret i sentrale databaser hos AxiaFrakt. Du trenger derfor kun å laste ned programmet og installere dette på din nye pc. Logg inn med samme brukernavn, passord og klientnavn som du har brukt fra før. Det eneste som må settes opp på nytt er merkelappskriveren og brukerens egne innstillinger.

Hva skjer hvis jeg går utover antallet sendinger, avsendere eller transportører som det er betalt for?

Dersom du overskrider begrensningene, vil programmet fortsette å fungere som normalt. Differansen i pris vil etterfaktureres ved neste regning.

Kan mottaker varsles om at en sending er på vei?

Ja, AxiaFrakt inneholder en mulighet for automatisk sending av en forhåndsdefinert e-post til din mottaker. Denne kan inneholde alle felter fra fraktbrevet, inkludert link direkte til transportørens sporing på internett.

Kan jeg søke i tidligere sendinger?

Ja, alle data lagres i AxiaFrakt for fremtidig søk. Du kan vise resultater på skjermen, eller eksportere ut for videre bearbeiding for eksempel i Microsoft Excel. Du kan også spore dine sendinger i de tilfellene transportøren har støtte for det.

Hva er fjernhjelp?

Det ligger en mulighet i AxiaFrakt for såkalt fjernhjelp. Du som bruker må starte et program fra AxiaFrakt og oppgi en kode til AxiaFrakt support. Via denne koden kan vi koble oss til din datamaskin og fjernstyre mus og tastatur, samtidig som vi ser det samme skjermbildet. Fjernhjelp er svært effektivt til opplæring, eller når du trenger hjelp med endringer i oppsettet. Vi har ingen mulighet til å koble oss til din pc uten ditt samtykke.

Meny